Inne

Elektryczny midibus na testach w Gdyni

 

Gdynia jako jeden z najlepszych miejskich ośrodków w Polsce często staje się miejscem testów technicznych nowinek komunikacyjnych. Od piątku, jako pierwsze polskie miasto będzie testować na ulicach jeden z najnowszych modeli Solarisa. Ma on pojemne baterie, jest wydajny i naszpikowany nowoczesną technologią, do tego cichy i nie emituje spalin. Ocenią go nie tylko kierowcy, ale i – jako pierwsi w Polsce – również pasażerowie gdyńskiej komunikacji miejskiej! W planach miasta nie ma zakupu tego typu pojazdów – niemniej same testy wykażą, czy i jak sprawdzi się w gdyńskich realiach.

Pierwszy taki test w Polsce – i to od razu w Gdyni! Już w piątek, 3 marca, na linię 153, a w sobotę, 4 marca, na linię 145 wyjedzie autobus testowy, czyli midibus Solaris Urbino 8,9 LE electric, testowany przez operatora, Przewozy Autobusowe „Gryf”. Są to pierwsze testy tego pojazdu w Polsce; w Gdyni potrwają około tygodnia. Pojazd wcześniej testowany był jedynie w hiszpańskim Alicante. Cieszy wybór Gdyni na miejsce pierwszych w Polsce testów tego modelu pojazdu. Mimo, że póki co flota pojazdów pojazdów ZKM nie zwiększy się o tego typu wozy, to testy wykażą, jak w obszarze miejskim sprawdzają się pojazdy tej wielkości i o takich parametrach.

W pierwszej połowie marca 9-metrowy autobus elektryczny Solaris Urbino 9 LE electric będzie można spotkać na ulicach Gdyni. Na testy bateryjnego pojazdu zdecydował się prywatny przewoźnik Przewozy Autobusowe „Gryf”, który na zlecenie Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni obsługuje autobusowy transport w Trójmieście i okolicach. Pojazd będzie kursował w regularnym ruchu miejskim, na dwóch liniach oplatających gdyńskie osiedla, czyli 145 oraz 153, w dzielnicach Karwiny, Mały Kack i Wielki Kack. To idealne środowisko miejskie dla Urbino 9 LE electric. Ten najmłodszy produkt w bateryjnej ofercie Solarisa, przez swoje niewielkie rozmiary jest świetnym wyborem w gęstych miejskich przestrzeniach. Mimo niewielkich gabarytów, autobus oferuje liczbę aż 27 miejsc siedzących. Większość z nich jest zwrócona w kierunku jazdy.

Prezentowany w Gdyni autobus wyposażony jest w silnik elektryczny zasilany energią pochodzącą z baterii Solaris High Energy o pojemności ponad 300 kWh. Zarówno ta pojemność, jak i wysoka wydajność magazynów energii pozwalają na swobodne kursowanie autobusu w ciągu dnia. Po zjechaniu pojazdu do zajezdni energia w bateriach będzie uzupełniana poprzez złącze plug-in.

Pasażerowie z pewnością docenią komfort podróżowania klimatyzowanym midibusem, z kolei kierowcy zwrócą uwagę na innowacyjne systemy wspomagające prace i zwiększające bezpieczeństwo. Wśród rozwiązań warto wspomnieć o systemie MirrorEye, czyli zestawie kamer, zastępujących tradycyjne lusterka, a także Mobileye Shield+, czyli systemie ostrzegającym kierowcę o obecności pieszych oraz pojazdów w pobliżu autobusu i w obrębie tzw. „martwych pól”.

Autobus elektryczny Urbino 9 LE electric miał swoją premierę w 2021 roku. Od tego czasu producent podpisał już kontrakty na ponad 50 sztuk tego modelu z przewoźnikami w Polsce, Hiszpanii, Włoszech Rumunii i Niemczech.

Udostępnij

Zostaw pierwszy komentarz

Obserwuj nas