Inne

Jak będzie przebiegać obwodnica Sztumu? GDDKiA zdecydowała

 

Nowa droga ominie miasto od wschodu i zapewni sprawny przejazd pojazdom poruszającym się drogą krajową nr 55. Trasa powstaje w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic.

Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI) działająca przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad wybrała do dalszej realizacji prac projektowych wariant III (niebieski) przebiegu obwodnicy Sztumu w ciągu DK55. Ma on długość ok. 10 km. Nowa trasa będzie się rozpoczynała na północ od miasta i przechodziła po jego wschodniej stronie, omijając Jezioro Barlewickie, na zachód od Czernina. Za Sztumską Wsią połączy się z obecną drogą krajową nr 55.

Obecnie do Koncepcji programowej będą wprowadzane drobne poprawki, a następnie rozpoczną się prace nad projektem budowlanym, które potrwają jeszcze ok. 2 lata. Jesienią br. planujemy złożyć wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Gotowa dokumentacja będzie podstawą do wystąpienia o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz rozpisania przetargu na budowę drogi.

Celem budowy obwodnicy Sztumu w ciągu drogi krajowej nr 55 jest poprawa bezpieczeństwa, odciążenie i zwiększenie płynności ruchu oraz skrócenie czasu przejazdu DK55. Efektem realizacji inwestycji będzie także poprawa jakości życia mieszkańców. Obecnie układ drogowy w mieście opiera się na drodze krajowej i ruch tranzytowy nakłada się na duży ruch lokalny powodując zatory drogowe.

Obwodnica będzie miała parametry drogi głównej ruchu przyspieszonego (GP) o przekroju jednojezdniowym po jednym pasie w każdym kierunku. Inwestycja obejmie również sześć skrzyżowań oraz infrastrukturę towarzyszącą.

Udostępnij

Zostaw pierwszy komentarz

Obserwuj nas