Sopocki Zarząd Dróg i Zieleni dokonał dziś, tj. 25 września, usunięcia zastępczego plakatów wyborczych Komitetu Wyborczego KWW Kocham Sopot, które zawieszone zostały w miejscach zabronionych. Wcześniej ZDIZ poinformował pełnomocnika Komitetu o fakcie powieszenia plakatów w miejscach niedozwolonych, wystąpił o niezwłoczne ich usunięcie. Po mimo wezwania plakaty nie zostały zdjęte, więc pracownicy Zarządu Dróg i Zieleni dokonali usunięcia zastępczego.
Pracownicy ZDIZ usunęli 62 plakaty wyborcze. Były one zawieszone m.in. na znakach drogowych, latarniach ze znakami drogowymi, w pasie drogowym w bezpośrednio sąsiedztwie skrzyżowań oraz miejscach wyłączonych z plakatowania. Plakaty zostały zdeponowane w siedzibie ZDiZ.
Zgodnie z zasadami, które przyjęli przedstawiciele Komitetu, uzgodniono umieszczenie tablic wyborczych z zachowaniem skrajni drogowej (tj. umieszczanych w odległości minimum 0,5 m od krawędzi jezdni).
Wyjątek stanowią ulice i obszary, gdzie plakatów w ogóle wieszać nie wolno. Są to:
- ul. Bohaterów Monte Cassino
- Plac Zdrojowy
- Plac Przyjaciół Sopotu
- Aleja Niepodległości
- Aleja Wojska Polskiego
- Aleja Mamuszki wraz z całym obszarem promenady sopockiej wzdłuż plaży oraz przyległymi terenami parków miejskich.
Zarząd Dróg i Zieleni przedstawił zasady te na piśmie Pełnomocnikowi Komitetu, który przyjął je do wiadomości, poświadczając to podpisem.
Zgodnie z zasadami zabrania się umieszczać materiały wyborcze na słupach trakcyjnych oraz innych urządzeniach drogowych, na których umieszczone są znaki i tablice drogowe, na urządzeniach sygnalizacji świetlnej oraz w rejonie skrzyżowań (do 10 m przed przejściem dla pieszych lub do 10 m przed punktem węzłowym danego skrzyżowania.
Zabrania się także umieszczania tablic wyborczych na drzewach, nad jezdnią drogi, na drogowych barierkach zabezpieczających oraz energochłonnych. W terminie do 30 dni po wyborach, tablice muszą być usunięte.