Zgodnie z zapowiedziami Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na prace przygotowawcze dla połączenia drogowego portu w Gdyni z trasą Obwodnicą Trójmiasta w ciągu S6. Oferty można składać do 19 lipca br.
Po zatwierdzeniu przez Ministra Infrastruktury Programu inwestycji i podpisaniu porozumienia o finasowaniu budowy Drogi Czerwonej przez Centralny Port Komunikacyjny GDDKiA ogłosiła przetarg na wyłonienie wykonawcy prac przygotowawczych nowej drogi. W przyszłości Droga Czerwona połączy istniejącą już sieć dróg szybkiego ruchu z rozwijającym się portem w Gdyni.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji przygotowawczej do budowy nowej drogi krajowej w podziale na trzy odcinki, tj.:
- nr 1: węzeł Gdynia Chylonia – węzeł Kwiatkowskiego II,
- nr 2: węzeł Kwiatkowskiego II – węzeł Ofiar Grudnia ‘70,
- nr 3: węzeł Ofiar Grudnia ‘70 – węzeł Terminal Promowy.
Dla pierwszego odcinka przyszły wykonawca będzie musiał przygotować Koncepcję programową, a dla dwóch pozostałych Studium komunikacyjne. Ponadto będzie zobowiązany do wykonania badań geologicznych pod przyszłą trasę na odcinku nr 1.
Oferty można składać do 19 lipca br. Będą one oceniane według kryterium ceny (60 proc.) oraz kryterium pozacenowego, czyli doświadczenia personelu wykonawcy (40 proc.).
Czas realizacji umowy to 18 miesięcy na samą dokumentację, a następnie nastąpi jej weryfikacja i ostateczne zatwierdzenie przez inwestora. Ostatnim z obowiązków wykonawcy będzie przygotowanie dokumentacji do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Po jej uzyskaniu GDDKiA będzie gotowa do ogłoszenia przetargu na realizację tej inwestycji w formule Projektuj i buduj.
Czym jest Droga Czerwona?
Droga Czerwona zapewni bezpośrednie połączenie Portu Gdynia z siecią dróg krajowych, w tym z trasą ekspresową S6. Nowy dwujezdniowy odcinek poprowadzi od Portu Gdynia do węzła Gdynia Chylonia w miejscu skrzyżowania ul. Morskiej z Obwodnicą Trójmiasta. Istniejąca Trasa Kwiatkowskiego ma ograniczenia nośności i nie zapewnia dobrego połączenia dla ruchu ciężkiego z portem. Droga Czerwona takich ograniczeń nie będzie miała, poprawi dostępność do portu od strony lądu i zwiększy jego możliwości przeładunkowe i rozwojowe.
Droga Czerwona powstanie w standardzie wymaganym dla drogowej sieci TEN-T. Przewidziana została jako droga klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego), a z pozostałą siecią będzie skomunikowana poprzez pięć węzłów drogowych. Nie zapominamy również o niechronionych uczestnikach ruchu, dlatego przewidzieliśmy realizację infrastruktury dla pieszych i rowerzystów w postaci kładek oraz tuneli. Inwestycja składać się będzie z trzech odcinków o łącznej długości ok. 9 km.

