Otwarto oferty w przetargu na modernizację przystanku SKM Gdynia Orłowo. Zgłosiło się siedmiu wykonawców, z których tylko jeden zaproponował kwotę spełniającą wymagania spółki SKM Trójmiasto. Zadanie ma zostać zrealizowane w ciągu 11 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą.
Do przetargu na modernizację przystanku SKM Orłowo przystąpiło siedmiu wykonawców, którzy zaproponowali następujące wyceny:
- Colas Rail Polska – 17 696 010,00 zł brutto
- Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Rajbud – 19 359 355,92 zł brutto
- Konsorcjum: Roverpol (lider) Rover Infraestructuras SA (partner) – 20 270 400,00 zł brutto
- Mosty Gdynia s.c. Sławomir Kuś, Marcin Sierżęga – 22 034 220,00 zł brutto
- Konsorcjum: Alusta SA (lider) i Pozbud SA (partner) – 22 631 617,18 zł brutto
- Budimex – 22 984 818,12 zł brutto
- Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe – 23 202 705,08 zł brutto
Jako że budżet spółki kolejowej na tę modernizację wynosi 18 609 000 zł brutto, najważniejsze kryterium cenowe – decydujące o rozstrzygnięciu przetargu w 94% – spełnia tylko jedna oferta – firmy Colas Rail Polska. W 6% o wyborze wykonawcy decyduje długość gwarancji. Wszyscy wykonawcy zadeklarowali taki sam okres gwarancji jakości i rękojmi za wady – 7 lat.
W ramach inwestycji planuje się przebudowę układu torowego w rejonie peronu, a także samego peronu – wymianę nawierzchni, budowę wiaty przykrywającej cały przystanek, a także montaż elementów małej architektury i – co niezwykle ważne – windy przy południowym wejściu na stację, której do tej pory brakowało.
Bryła peronu powstanie w miejscu obecnie istniejącego. Położony zostanie nowy fundament oraz krawędzie. Korekcie ulegnie geometria przystanku. Jego środkowa część zostanie zwężona i wyprostowana, co zapewni większą widoczność drużynom pociągowym, a tym samym – zwiększy bezpieczeństwo.
W dalszym ciągu zejście z peronu od strony południowej – a zatem od centrum handlowego „Klif” oraz Sopotu – prowadzić będzie schodami do przejścia podziemnego. Teraz zostaną one jednak doposażone w windę przystosowaną do przewozu osób z niepełnosprawnością, a także rowerów. To element, którego do tej pory brakowało przy południowym wyjściu ze stacji.
Peron, schody prowadzące do przejścia podziemnego oraz winda zostaną zadaszone przy pomocy wiaty. Wymieniona zostanie istniejąca, asfaltowa nawierzchnia, która obecnie znajduje się w złym stanie. Projekt zakłada ułożenie nowej – z prefabrykowanych, antypoślizgowych elementów betonowych. Wytyczone zostaną również strefy zagrożenia przy obu krawędziach peronu, a także dotykowe ścieżki prowadzenia dla osób niewidomych i słabowidzących. Będą one prowadzić do schodów i wind, a także innych istotnych elementów stacji.
Na przystanku przewidziano montaż dwóch wiatrołapów, koszy na odpadki oraz łącznie dziesięciu ławek. Całość uzupełni oznakowanie peronu, gabloty informacyjne, a także dotykowe panele z informacjami dla osób niewidomych i słabowidzących.
Remont stacji Gdynia Orłowo to kolejne zadanie inwestycyjne w ramach projektu „Budowa zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacją Budynku Dworca Podmiejskiego w Gdyni Głównej oraz peronów na linii kolejowej nr 250”.
źródło: gdynia.pl

